Komatsu 875

I en egen klasse

Komatsu 875

Komatsu 875 er litt av en målestokk når det kommer til kravene for en profitabel lastbærer. Når du ser på den litt nærmere, vil du raskt se at den er i en egen klasse når det kommer til alt fra produktivitet og kostnadseffektivitet til førermiljø.

Egenskaper

Nyhet - Smart Crane som et alternativ!

Nå kan alle våre lastbærere bli utstyrt med Smart Crane, med fordeler som enklere krankjøring, mindre belastende hverdag og høyere produktivitet.

Klikk her for mer informasjon om Smart Crane

Smidgere og raskere transport

Komatsu sitt fingerstyrte miniratt gir mer plass i hytta og en mer behagelig kjøreopplevelse. Speedshift (tilvalg) gjør det mulig å kjøre maskinen stegløst ca 0-23 km/t uten å stoppe for å gire – øker produktiviten og sparer diesel.

Maksimert produktiviet

  Med trekkraft på 214 har 875'en all den kraften som behøves, den unike interaksjonen mellom motor, kontrollsystem og transmisjon gjør den utrolig manøvrerbar i alle situasjoner. 875'en gir den høyeste dreiemomentet ved lave turtall og tilpasser seg automatisk forandringer i motorbelasting på grunn av terreng, hindringer, hellinger og kranbelasting. Resultatet er maksimert produktivitet og nytte av hver hestekraft og hver liter diesel.

Fleksibelt lasterom med høy lastekapasitet

 Komatsu 875 har stort lasterom karakterisert ved høy fleksibilitet og mange opsjoner. En er FlexGate, grinden som gir bedre visibilitet og flytter seg hvis kranen kommer bort i den. Dette letter lasting og minimerer risikoen for maskinskade. En annen ting er FlexBunk, som med hydrauliske høydejusterbare staker og opsjon til å bredde lasterommet gir høy lastekapasitet.

Servicevennlig

Service og vedlikehold raskt og enkelt utført. All daglig service kan gjøres fra bakkeplan ved hjelp av lett-tilgjengelige serviceluker og peilepinner er raskt og enkelt å sjekke. Motordekselet er elektrisk styrt og filtrene er strategisk plassert sammen for enkel adkomst under panseret. Lastbæreren har mange beleilig plasserte serviceluker.

Kraftfull og dieseleffektiv motor

Motorens ytelse stemmer godt overens med de strenge kravene som stilles til en stor, effektiv lastbærer, både i form av høy lastekapasitet og lavt miljøavtrykk. Basert på vel-prøvd common rail teknologi med høyt innsprøytningstrykk og injeksjons kontroll som både er rask og mer presis, Steg V Final motoren leverer høy motorkraft, høyt dreiemoment, lave utslipp og lavt dieselforbruk. Legg til dette til at motoren har optimalisert forbrenningskamre og resultatet er en motor med maskinert forbrenningseffektiv når kraft trengs som mest. 

Spesifikasjon

875

Overblikk

A Max bredde

Med 710/45x26,5 hjul: 2 980 mm.

B Total lengde

10 360 mm (Med korteste ramme)

C Lengde fremaksel til midje

1 900 mm

D Lengde midje til bakaksel

3 480 mm (Med korteste ramme)

E Transport height with hoses and tyre compression

130 F: 3920 mm, 130F with crane tilt: 3 880 mm, 145F: 3 930 mm

F Markfrigang, vid styrled

8WD: 710 mm

Note

Angitte mål er nominelle og kan variere avhengig av porduksjonstoleranser og utstyrsvalg.

Vekt

6WD: 17 800 kg, 8WD: 20 100 kg

Generell informasjon

AGCO Power, 6-sylindret dieselmotor med turbo og intercooler. EU Steg V.

Slagvolum

7,4 l

Kraft

190 kW DIN (248 HP) ved 1,850 RPM.

Dreiemoment

1,130 Nm ved 1,500 rpm

Dieseltank

220 l

Bruttolast

16,000 kg

Lasteareal

4,5 - 6,4 m2, avhengig av opsjon og marked

Kran

Komatsu 130F, Komatsu 145F

Rekkevidde

130F: 8 m/10 m, 145F: 8,5/10,0 m

Brutto løftemoment

130F: 127 kNm , 145F: 145kNm

Brutto dreiemoment

130F: 28.7 kNm, 145F: 38,0 kNm

Rotator

G121/GT151

Griper

Komatsu G28/G36

Mengde

360 l/min ved 2,000 RPM

Volt

24 V

Batterikapasitet

2 x 180 Ah

Dynamo

2 x 100 A

Fart

0-23 km/h

Trekkraft

214 kN

Generell informasjon

Standard og ekstrautstyr er markedstilpasset og kan variere fra land til land. Spesifikasjonen beskriver mulig utstyr; ikke hva som er standard- eller tilleggsutstyr. Vekten er basert på utstyret i standardspesifikasjonen. Vi forbeholder oss retten å endre spesifikasjoner eller konstruksjoner uten foregående beskjed.